Anahtar kelime , arama motorlarınca algılanan özel kelimelerdir. Web sayfası içeriklerinde geçen sözcükler arama motoru sorgularıyla eşleşir. Anahtar kelimeler arama motorları tarafından algılanır, kullanıcıya sunulur.
Dijital Kadınlar ve Eğitimler.
Bu yazıda biraz mola verelim dedim. Biraz nefes alalım. Neler oluyor bakalım.
Eğitimlerimiz dolu dolu devam ediyor. Önümüzde hala çok önemli eğitimler var. Ben diyeyim Google ads eğitimi siz deyin wordpress eğitimi. Search konsole mi istersiniz içerik yazarlığı mı? Nihayetinde birbirinden önemli dersler bizi bekliyor… Ama artık canlı eğitimlerimizde sona yaklaşıyoruz. Her ay birbirinden faydalı eğitimler aldık. Bir kısmımız eğitimi doğrultusunda işini büyüttü. Bir kısmımız var olan çalışmalarını yavaşlattı, yeni bilgiler doğrultusunda işini yeniden yapılandırdı.
Çıktığımız yol uğraştırıcı meşakkatli bir yol. Daha gideceğimiz çok yol, öğreneceğimiz çok bilgi var. Canlı eğitimlerimiz sonlansa da bir yıl daha irtibatta kalacağız. Eğitim panellerini kullanacağız. Kız kardeşler olarak birbirimizi desteklemeyi sürdüreceğiz.
Yaş ortalamamız (ortalamanın kaç olduğunu elbette söylemeyeceğim 😉) hayatın farklı evrildiği bir dönemde. Çocukların mesleğe atılmaları, hastalıklar, vefat haberleri, geniş ailelerin sorumlulukları üst üste yaşanabiliyor. Bunlar oluyor ve olacak. Hayat böyle…
Yaşadığımız zorluklar, uğraşılar, acılar ya da tatlı koşturmacalar, bizlere var olduğumuzu anlatıyor.
Hayattayız.Nefes alıyor, bu dünyada bir alan kaplıyoruz. Herkes köşesine çekildiğinde hayattan geri kalan kendimiz ve tecrübelerimiz oluyor.
Bu platforma tecrübelerimizi değerlendirmek, geliştirmek için katıldık. Herkes köşesine çekildiğinde elde var biiirr demek için katıldık.
Hepimizin amacı aynı, e ticaret dünyasında var olmak. Kendi işimizi kurmak ya da büyütmek.
Yani kendimiz için var olmak.
Mevlana’nın bir sözü var: Çalınan her kapı hemen açılsaydı ümidin sabrın ve isteğin derecesi anlaşılmazdı.
Kim bilir bugüne dek kaç kapı çaldık. Kapıların kaçı yüzümüze kapandı. Vazgeçtiğimizde yerimizde saydık. Yeniden denedik. Israrla, inatla zorladık bazı kapıları.
Bazen anahtarın elimizde durduğunu unuttuk, kapı içeriden açılsın diye bekledik.
Bazen de Açıl susam açıl demek kadar kolaydı her şey.
Anahtar Kelime Neden Önemlidir?
Dijtal dünyanın kapısını anahtar kelimeler açıyor.
Elimizde birbirinden güzel ürünler var. Satış yapmak istiyoruz. Pazaryerlerinde dükkan açıyoruz.
Hani, ürünlerimizi gören neden az? Etkileşim neden yok ? Diyoruz ya. Açıl susam açıl, demeyi unuttuğumuzdan hep…
Sihirli sözcükleri kullanmıyoruz.
Peki nasıl buluruz sihirli sözcükleri?
Hayatta her kavramın bir yansıması vardır. Seçtiğiniz sözcüklerin yansıması da arama motoru sonuçlarında.
Arama motorları anahtar sözcüklerle çalışır, yazılı metinleri, fotoğrafları ve videoları bulur.
Kullanıcı, arama çubuğuna bir sözcük yazar. Yapay zeka internet sayfalarında bu sözcüğün geçtiği yerleri bulur. Sonuç ekranında önem derecesine göre sayfaları sıralar.
Aranan sözcük, sizin ürün açıklamanızda yoksa Google ne yapsın ? Gider karşı dükkana, kardeş bu ürün sizde var mı? Diye sorar.
Anahtar Kelime Sıralaması Her Yerde Aynı Mıdır?
Ali baba masalında ‘açıl susam açıl’ demek kapıyı açar. Aynı cümle başka masallarda etkisizdir.
Her platformun anahtar kelime ihtiyacı farklıdır. Google algoritması ve etsy algoritması birbirinden farklı çalışır.
İhtiyacınız hangi platform içinse aramanızı o platforma uygun araçlarla yapın. Konunuzla ilgili sözcükleri anahtar kelime bulucuya yazın. Karşınıza konunuzla ilgili kelimelerin arama hacmi çıkar.
Kullanacağınız platformlara uygun anahtar kelimelerinizi belirleyin. Listenizi hazırlayın.
Farklı ihtiyaçlar farklı arama motorları doğurur.
* keywordtool.io Google yotube, bing ,e-bay, instagram için anahtar sözcük bulur.
*marmalead.com ve erank.com uygulamaları etsy için anahtar sözcük bulur.
Son iki uygulamanın sunduğu birçok hizmet daha olduğunu da eklerim.
İçeriğinizi Destekleyin.
İçeriğinizi ne kadar desteklerseniz içerik de sizi destekler.
Eğer ürün açıklaması yapıyorsanız,
1.Anahtar sözcük,
2.Fotoğraf,
3.Video,
İle açıklamanızı destekleyin.
İçeriğinizi desteklediğinizde seo çalışması da yapmış olursunuz.
Burada kısacık bir açıklamaya ihtiyaç var.
Seo (Search Engine Optimization)
Arama motoru optimizasyonu, yani seo , arama araçlarıyla, web sayfalarını uyumlu hale getirme işidir.
Seo çalışmasıyla ürün açıklamanızı ya da web sayfanızı arama araçlarıyla uyumlarsınız. İyi bir seo yaptığınızda arama motoru sizi algılar. Şartlarınızı uygun bulur, sizi üst sıralarda gösterir.
Başlangıç için,
1-Arama hacmi yüksek,
2-Rekabeti düşük,
3- Hem tekil hem de uzun kuyruklu kelimelerden oluşan,
anahtar kelime listenizi yapın.
İşinizi büyüttükçe yüksek rekabetli ve tekil anahtar kelimelere yönelirsiniz.
Etsy için anahtar kelime seçimi
Dükkanınızda kullanacağınız anahtar kelimeleri üç gurupta belirleyin.
1-Ana anahtar kelimeler: Genel çerçeveyle ilgili sözcükler
2-Ürününüzü tanımlayan anahtar kelimeler: Ürünün ne olduğunu anlatan temel kelimeler.
3-Ürününüzün özelliklerini anlatan anahtar kelimeler: Ürünün teması, şekli, rengi, materyaliyle ilgili anahtar kelimeler.
Etsy Seo
Dijital Kadınlar Platformu üyeleri el yapımı ürün ağırlıklı çalışıyor. Etsy de dünyaya el yapımı ürün satıyor. Evde üretim yapanlara ticaret imkanı sunuyor. Ne alacağını bilen, hazır bir müşteri kitlesi var.
Doğal olarak etsy bizler için fırsat kapısı. Daha geniş bilgi için bir önceki yazımızı okuyabilirsiniz. Etsy Nedir? Etsy’de Nasıl Satış Yapılır ?
Her platform için farklı seo çalışması yapılır.
İlk adımda ihtiyacımız olanı ele alacağım. Etsy seodan bahsedeceğim.
Seo çalışması, alanına göre bazı farklılıklar içerir. Etsy, arama motorlarında trafik almak amacıyla çalışmalar yapar .Yapılan çalışmaların tümüne etsy seo denir.
Konu biraz uzun. Şimdilik kısa başlıkları yazacağım.
Neler yapacağınızı birkaç başlıkta aktarıyorum.
1-Mağaza ismi ve açıklaması
Öncelikle mağaza ismi en az 30 en çok 60 karakter uzunluğunda olmalı.
Mağaza isminiz odaklı olduğunuz anahtar kelimeleri içermeli.
Meltem’in Hayalleri isminde bir dükkan adı yalnız beni ilgilendirir. Hediyelik Bez Bebek Dükkanı ismi benim ne sattığım hakkında fikir verir.
Dükkan açıklamasını da bez bebek sözcüğünü odaklayarak yazarsam seo konusunda avantaj kazanırım.
2-Dükkan açıklaması.
Mağaza başlığının hemen alt satırı mağaza açıklaması kısmıdır.
Açıklamanızda dükkan adında bulunan anahtar kelimeleri kullanın. Örneğimden yola çıkarsam Bez bebek, bez ,bebek, hediyelik bez bebek ,sözcükleri dükkan açıklamasında geçmeli. Zaten siz açıklamayı yazarken alt satırda Google aramasında nasıl listelendiğinizi görürsünüz.
3-Diğer açıklamalar
Announcement , duyurular anlamına gelir. Burada da seçtiğiniz temel on sözcüğü kullanmayı hedefleyin. Anlam bütünlüğünü bozmadan, kullanabildiğiniz kadarını kullanın.
4-Listeleme.
En önemli kısım listelemedir. Doğru listeleme sizi görünür kılar, ürünlerinizi üst sıralara taşır.
Ürünlerinizi açıklama ,siteye yükleme işine ürün listeleme denir. Ürün açıklamasını yazmadan önce anahtar kelimelerinizi belirleyin.
Başlık önemlidir.140 karakterden oluşur. İlk 70 karakter ciddi önem taşır.
Ürününüzün malzemesi, şekli, ürünün kullanım özelliğini ilk 70 karakterde anahtar kelimelerinizle yazın.
5-Kategori
Bu kısmı manuel seçmenizi tavsiye ederim. Karşınıza çıkan sekmede sizinle alakalı tüm seçenekleri belirleyin. Tam olarak hangi kitlede görünmek istiyorsanız o seçenekleri bulun.
6-Ürün açıklama, (description)
Bu kısımda da ilk 150 karakter önemlidir. Başlığınızda geçen cümleyi kopyalayıp ilk 150 karaktere yapıştırın. Eğer İngilizceniz yeterliyse cümleyi anlamlı hale getirin.
Kalan kısmı da olabildiğince yazın. Ürünlerinizin temel özellikleri, sipariş günleriniz, ürün şikayeti halinde neler yapacağınızı açıklayın.Bu kısımda bulabilirseniz İngilizce bilen bir arkadaştan yardım isteyin.
7-Tagler(etiketler)
Titlede bulunan anahtar sözcüklerinizi tek tek bir yere not edin.
Bu sözcükleri birbiriyle ilintili şekilde çoğaltın.
Bez bebek, oyuncak bebek, doğal kumaş bebek gibi. Sözcüklerin sonlarına virgül atın. Alt alta sıraladığınız sözcükleri tag kısmına yapıştırın.
13 tag kullanma hakkınız var. Hepsini kullanın.
8-Diğerleri
Panelinizde başka seçenekler de var. Sizin için önem taşıyanlar sıraladığım başlıklar. Dükkanını yeni açanlar hemen seo çalışmasına başlayabilir.
Etsy seo gözünüzü korkutmasın. Başlık, ürün açıklaması ve taglar birbiriyle örtüşsün yeter.
Biraz nefes alalım dedim. Anahtar kelime nedir, etsy anahtar kelimeleri nasıl kullanılır diye devam ettim.
Dayanamadım üstüne bir de etsy seo nedir, nasıl yapılır, konusunu özetledim. Niye mi?
Şartların uygun olmayabilir. Ya da yolun bir yerinde nefesin tükenmiş, köşene çekilmiş olabilirsin.
Belki de her şey yolunda, neden daha iyi olmasın ki, diyorsun.
Etsy platformu her duruma uygun bir çıkış kapısı. Üstelik hava parası istemiyor. Fahiş dükkan kiraları beklemiyor. Yalnızca herkes kadar komisyon ücreti kesiyor.
Açıl susam açıl…
Anahtar senin elinde. Kapılar sihirli sözcükleri söylemeni bekliyor.
Anahtar sözcüklerin hazır mı?
çok güzel bilğiler paylaşmışsınız🙏 ne kadar çok bilmediğimiz şey var🙂durmak yok çalışmaya devam🙂bu Güzel bilğiler için çook teşekkür ederim 🥰
Platformumuz adına biz teşekkür ederiz :). Öğrenerek , paylaşarak, birlikte ilerleyeceğiz.
Bu kadar güzel anlatılabilir. Teşekkürler.
Platformumuz adına biz teşekkür ederiz Hatice Hanım. Fayda sağlamışsak ne mutlu bize 🙂
Su ana sadece işim için belirli bilgileri yedeklemiştim beynime . Uzun soluklu bir bilgi birikim yolculuğuna dijital kadınlar Neslihanla devam ederken bu kadar detaylı ve her yaşta kişinin anlayabileceği düzeyde olacağını düşünmemiştim . Birde bu blog yazıları bu kadar anlaşılır ve kalıcı olması mükemmel.TÜM DİJİTAL KADINLAR EKİBİNE TEŞEKKÜRLER.iyiki varsınız
Ne mutlu bize:).Motivasyonumu artırdınız. Birlikte öğrenip öğrendiklerimizi hayata geçirme dileğiyle. Dijital kadınlar adına ben teşekkür ediyorum.İyi ki birlikte varız.