TikTok Influencer Marketing Kampanyası Nasıl Oluşturulur

TikTok Influencer Marketing Kampanyası Nasıl Oluşturulur

TikTok Influencer Marketing Kampanyası Nasıl Oluşturulur
Tiktok , kısa videolar çekmenizi, videolar üzerinde özel düzenlemeler yapmanızı sağlıyor. Uygulama, videolarınızi instagram twitter gibi sosyal platformlarda paylaşma imkânı sunuyor.
Tiktok diğer platformlara nazaran oldukça yeni. Uygulamanın piyasaya çıkma yılı 2016. Yıllardır kullandığımız sosyal platformlar, klasik kullanıcı standartları oluşturdu. Tiktok alıştığımız platformlardan farklı çalışıyor.

tiktok influencer marketing

Tiktok’un kullanıcı yelpazesi facebook , instagram gibi sosyal platformlardan biraz farklı. Uygulamanın kullanıcıları 16-24 yaş aralığında yoğunlaşıyor. Yani kullanıcı kitlesi ,en çok alışveriş yapan z kuşağı.
İnfluencer marketingi duymayan kalmamıştır. Biz yine de hatırlatalım. İnfluencer marketing sosyal medya fenomenlerinin ürün tanıtımı yapması olarak tanımlanıyor. İnfluencer marketing denince akla öncelikle instagram fenomenleri geliyor. Bir süredir, tiktok fenomenleri de ürün pazarlaması adına önemli çalışmalar yapıyor. Tiktok pazarlama hızla viral olan videolarla son hızlı sonuçlar almanızı sağlıyor.
Tiktok Pazarlaması

İnfluencer iş birliğiyle pazarlama yapmayı hepiniz duymuşsunuzdur. İnfluencer pazarlama denince akla ilk olarak instagram fenomenleri geliyor. Ancak artık büyük firmalar reklam kampanyalarında tiktoktan faydalanıyor. Büyük şirketler tiktok pazarlama konusunda ciddi çalışmalar yapıyor. Bilinen yakın örneklerden biri Levis’in tiktok kampanyası. Levis tiktokta başlattığı kampanyayla çok kısa sürede milyonlarca kişiye ulaştı.

Tiktok reklamları neden başarılı.
Tiktok dost pazarlaması stratejisiyle ilerler. Uygulamada başlatılan akım doğru konumlandırılırsa çok kısa sürede viral olur.
TikTok pazarlama kısa sürede gönüllü marka elçileri doğuruyor.
Uygulama video içeriği üretme üzerine kurulu. Üretilen içerikler TikTok platformuyla sınırlı kalmıyor. Kullanıcılar hazırladıkları dikkat çekici içerikleri facebook instagram twitter gibi platformlarda da paylaşılabiliyor.
TikTok , pazarlamacıların çok sevdiği bir kavramı hayata geçiriyor. Reklam yapmadan reklam yapıyor. İyi bir tanıtım kampanyasıyla viral olacak videolarınız milyonlarca kişi tarafından paylaşılabilir.
Başlatacağınız bir challenge’a kullanıcılar kendi istekleriyle dahil olur. Büyük bir organik bir kitle kendi istekleriyle sizin tanıtımınızı yapar.

tiktok anlatan görsel

Pandemi döneminde de tiktok  insanları eğlendirmeyi sürdürdü.

TikTok Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur.
TikTok diğer sosyal medya platformları gibi çalışır. Size reklam kampanyası oluşturma fırsatı verir. Bütçenizi doğru planlayarak reklam kampanyanızı oluşturabilirsiniz. Tiktok pazarlama stratejik planlama gerektirir.
• Önce TikTokun resmi reklam hesabına https://www.tiktok.com/business/tr/how-it-works kaydolun. Bu adreste neler yapacağınız ayrıntısıyla anlatılıyor.
• Hesabınızdan doğru hedef kitleyi seçerek kampanyanızı oluşturun.
• Reklamınız için kendi videonuzu çekebilirsiniz. Video çekmek istemiyorsanız TikTok https://ads.tiktok.com/help/article?aid=9525 farklı seçenekler sunuyor. Galerinizden ürün fotoğraflarınızla akıllı videolar oluşturabilirsiniz.
TikTok Reklamınızı Doğru Yönetmek

“Tiktok çok hızlı değişen ve gücünü değişimden alan bir platform. Dinamik yapısı hızlı geri dönüşler almanızı, milyonlarca insana ulaşmanızı sağlar.”

Fırsatları yakalamak için uygulamayla iyi anlaşmalısınız.
1- Trendleri takip edin. Trendleri araştırmak değişen gündemi yakalamak sizi biraz oyalayabilir. Paranız yok ama vaktiniz çoksa hashtagleri yakalamaya başlayın. TikTok pazarlama hashtaglerle verimli olur.
2- Algoritmayla çalışan tüm sistemlerde hashtaglerle işliyor. Gündemde olan hashtagler hedef kitleye ulaştırır.
3- Size özgü içerikler üretin
TikTok pazarlama için 60 saniyelik ya da daha kısa videolar hazırlayın.
Videolarınızı hazırlarken;
 Bir hikayeniz olsun.
 Nasıl bir üslup kullanacağınızı belirleyin
 Giriş gelişme sonuç bölümüne dikkat edin
 Reklam yapmadan reklam yapın. Bırakın ürün kendini anlatsın
 İlgi çekici noktalar bulun.
 Trend olan akımlar challenge’lar varsa dahil olun.
 Yapabiliyorsanız kendi akımınızı başlatın.
3-Başka kullanıcılarla iletişime geçin ve onların içeriklerini kullanın.

Küçük İşletmeler ve tiktok İnfluencer İş Birliği

TikTok videoları hazırlamak, viral içerik üretmek alanınızın dışında olabilir. Tiktok İnfluencer’lar sizin için ürün tanıtımı yapabilirler. Tiktok pazarlama, influencerlar sayesinde sizi hedefinize ulaştırır.
Sosyal medyada fenomen haline gelmiş kişiler ürün tanıtımı yapıyor. Yaptıkları çalışmaların karşılığında da ürün ya da ücret alıyorlar. Yapılan bu iş şimdilik influencer marketing olarak tanımlanıyor. Bir diğer adıyla etkileyici pazarlama.
Küçük işletmeler influencer iş birliği ile oldukça olumlu sonuçlar alıyor. İnstagram influencer marketingi hepimiz biliyoruz.
Artık tiktok influencer marketing kavramı da hayatımızda yerini buluyor. Tiktok influencer marketing çalışması biraz uğraştırıcı olabilir. İnstagram’da markanıza uygun kişiyle anlaşmak ve uyumlu çalışmak yeterli olabilir.
Tik tokta durum biraz farklı. Uygulama video paylaşımı üzerine işliyor.TikTok İnfluencer bir içerik paylaşınca tanıtım bitmiyor. İçeriği diğer kullanıcıların da paylaşmasını sağlaması gerekiyor. İnfluencer ’in ulaştığı kullanıcılar içeriğinizi paylaşır. Böylelikle bir döngü başlamış olur. İçeriğiniz viral olarak hızla yayılır. Tiktok pazarlama amacınıza ulaşırsınız.

Küçük işletmeniz için tiktok marketing kampanyanızı belirleyin

Bir influencer iş birliği yapmadan nasıl bir kampanya yapacağınıza karar verin.

Challenge’lar

Tiktok kampanyanızda özel hashtaglar oluşturun. Tiktok reklam verenle hedef kitlenin birlikte üretmesini hedefler. Etkileyici bir çalışmayla hedef kitleniz sizin reklamınızı yapar.
Düet ve dans videoları hızla etkileşim alır. Kullanıcılar kolaylıkla içerik üretebilir. Çalışmaya bu fikirle başlayabilirsiniz.

tiktok kullanımı anlatan görsel

Tiktok kampanyaları işinize katkı sağlar

TikTok Influencer Marketing Kampanyası Nasıl Oluşturulur

Sizinle uyumlu TikTok influencerı bulmak için TikTok Creator Marketplace cast ajansı gibi çalışır.

TikTok Creator Marketplace kullanmak için önce bu adrese başvurmalısınız. Başvurunuz onaylanırsa markanıza uygun TikTok influencerı bulmak için araştırmaya başlayabilirsiniz.
Kendinize uygun influenceri bulmak için uygulama size seçenekler sunar.
Filtrelerden ülke, konum, erişim ve ortalama görüntülenme sayısını seçin. Size uygun olduğunu düşündüğünüz birkaç TikTok influencer belirleyin.
İnfluencer profillerine tıkladığınızda temel bazı bilgileri görebilirsiniz.

  • Beğeniler
  • Yorumlar
  • Görüntülenme sayısı
  • Etkileşim oranı
  • Ulaşabileceğiniz bilgilerdir.
    TikTok İnfluencer’ın daha önce yaptığı reklam çalışmaları örneklerini de panelden inceleyebilirsiniz.

Sizin için uygun olduğunu düşündüğünüz isimleri belirleyin. Elde ettiğiniz verileri karşılaştırın. Kampanyanız için en uygun içerik üreticisini belirleyin.
Uygulamada kampanyanızı oluşturmak için gerekli şablonlar var. Şablonlar üzerinden kampanyanıza uygun TikTok influencerları belirleyin ve davetinizi oluşturun.
Panel üzerinden kimlerin davetinizi kabul ettiğini görür kararınızı verirsiniz.

TikTok Pazarlama Kampanyanızı Ölçün.

Kampanyanızın etkisini ölçmek için pentos  uygulamasından yararlanabilirsiniz.
Pentos size şu bilgileri sunar.

Toplam takipçi ve yeni takipçi
* Toplam hesap beğenileri ve yeni beğeniler
* Toplam video görüntülemesi ve yeni görüntülenme sayısı
* Oluşturucunun takip ettiği hesapların toplamı
* Son 7 gün içinde yayınlanan ve yayınlanan videoların toplam sayısı
* Ortalama etkileşim oranı
* Gönderi başına ortalama yorum
* Ortalama beğeniler
* Yayınlarındaki toplam yorum sayısı
* Toplam paylaşım
*En sık kullanılan hashtag’ler

Yorum Yap

Mail adresiniz yayınlanmayacak.

Sohbeti Başlat
Yardıma mı ihtiyacınız var?
Merhaba ! Nasıl yardımcı olabilirim?