Dijital Pazarlama Uzmanı’nın Baş Ucu Kitapları

Dijital Pazarlama Uzmanı’nın Baş Ucu Kitapları

Kitap okumak her ne kadar çağımızda popülerliğini kaybetmeye başlamış olsa da hala okumaya ihtiyacımız var. Bazıları izleyerek yada dinleyerek öğrenirken bazıları hala okumayı, satır aralarında not almayı, önemli noktaların altını çizmeyi seviyor. Tercihen bende kitap okusunu ve okuyarak öğrenmeyi seviyorum.  “En çok aldığım sorulardan bir tanesi hangi kitapları okumalıyız?” Bugun bir Dijital Pazarlama Uzmanı’nın baş ucu kitaplarını sizlerle paylaşacağım. Her biri kendi kitaplığımdan, dönüp dönüp yeniden okuduğum kitaplar.

Genel olarak baktığımızda kitaplığımda bir çok farklı kitapların yer aldığını göreceksiniz. Pazarlama, reklamcılık, dil, üzerine farklı kategoriler olsa da aslında yan yana geldiğinde dijital pazarlama bilgi birikimi tamamlanmış oluyor.

  • Pazarlama bilmeden dijital pazarlama mümkün değil.
  • Bir fikri tasarlamayı bilmeden de girişimcilik mümkün değil.
  • Dijitali bilmeden de pazarlama faaliyetlerini dijitale taşımak da mümkün değil.

Kısacası bu blog yazımın devamında karşılacağınız kitaplara “ne alaka?” demeden önce bir de bu açıdan bakmanızı rica ediyorum.

A’dan Z’ye Pazarlama

Philip Kotler’ın kaleminden dünyanın en çok satan pazarlama kitabı desem yanlış söylemiş olmam sanırım. Pazarlama dünyasının temellerine ışık tutarken aynı zamanda satış kapatma yöntemleriyle ilgili mükemmel bir kitap.

Mor İnek

Yazar, Seth Godin’in Mor İnek Farklılaşarak İşinizi Dönüştürün kitabı rekabetin fazla olduğu sektörlerde işimizi farklılaştırmaya yönelik kitabı. Kısacası “İyi bir pazarlama kampanyası farklılıktan geçiyor” der ve bu farklılığı nasıl yakalayabileceğiniz hakkında güzel ip uçları veriyor.

Hatta bu kitapla ilgili söyle de bir motto’muz var.

“Neslihan kırmızı rujunu sürmek için yayına ara verdiyse, Iraz’ın mor inekleri süt vermeye hazırdır”

İş Modeli Üretimi

Alexander Osterwalder’ın yazdığı bu kitapla yeni bir iş modelinin nasıl tasarlanacağını, nasıl hayata geçirileceğini, eski bir modelin nasıl analiz edileceğini ya da yenileneceğini öğreniyorsunuz. Yenilikçi ve farklı bir kitap.

Şirket Tasarımı

Patrick Van Der Pijl kaleminden şirket tasarımı konusunda harika bir kitap. Girişimci olmak, fikrini hayata geçirmek, mevcut iş anlayışını büyütmek ve günümüz çağına ayak uydurmak isteyen herkesin okuması gereken bir kitap. Beyninize ampul yaktırıyor diyebilirim.

Yaratıcı Düşünme Sanatı

Rod Judkins’in yazdığı bu kitap yaratıcılığın türlü yönlerini ele alarak bakış açısı kazandırıyor diyebilirim. Benim “Fikir Bükücü” lakabım belki de bu kitabı oldukça özümsememden kaynaklanıyor olabilir. Rekabeti giderek arttığı bu dünyada özellikle dijital de yaratıcı düşünmenin ne kadar önemli olduğunu size buradan bahsetmeyeceğim. Bu konu ayrı bir blog konusu.

Dijital Pazarlama

Damian Ryan’ın ansiklopedi niteliğinde örnek incelemeler ile kaleme aldığı bir kitap. Sektörün ilk çıkan ve hala doğruluğunu koruyan bu kitap dönüp dönüp okumanızı bilgilerinizi tazelemenizi sağlıyor. Dijital pazarlamanın dünü ve bu günü arasındaki farkları da analiz edebiliyorsunuz.

2 Saatte A’dan Z’ye Dijital Pazarlama

Olgu Şengül’ün kitabı gerçekten adı gibi iki saatte okuyup tüketebileceğiniz bir kitap. Konu başlıkları ve açıklamalarına yer verilmiş, temel seviye de neyin ne olduğunu anlamanız için güzel bir kitaptır diyebilirim.

Uzmanından SEO

Kaan Gülten’in yazdığı bu kitap da arama motoru optimizasyonu için nitelikli bir kitap diyebilirim. İçerisinde görsellerle zenginleştirilmiş anlatımlar bulunuyor ve seo araçları konusunda bilgilendirirken öğrenmenizi sağlıyor.

Reklamın Dili

Uğur Batı’nın imzasını taşıyan bu kitap reklam metinlerinde nasıl bir dil kullanmamız gerektiğini anlatıyor. Ama ağır bir kitap diyebilirim. Reklam metinleri, görseller, sloganlar gibi konularda da algıya yönelik hazırlanmış güzel bir kitap. İnternet reklamcılığıyla ilgiliyseniz mutlaka okumalısınız diyebilirim.

Dijital Çağın Mesleği Nasıl Influencer Olunur?

Ahmet Erten, Hilal Meriç Bor’un imzasını taşıyan bu kitapta İnfluencer dünyasına ışık tutuyor. Örnek incelemelerle pek çoğunuzun yakından tanıdığı Infuencerların tavsiyelerine de yer verilmiş. Kısacası nasıl Infuencer olabileceğinizi ve nasıl para kazanabileceğinizi anlatan bir kitap.

Online İçerik Yazarlığı Uzmanlar ve Yeni Başlayanlar İçin Yeni Nesil İş Modeli

Saygıdeğer hocam DR. Sertaç Dalgalıdere’nin muazzam kitabı içerik yazarlığına dair eğitim niteliğinde hazırlanmış bir kitap diyebilirim. Biliyorsunuz artık her şey içerik.

  • E-ticaret sitelerinde ürün açıklamaları, kategori yazıları
  • Online gazete ve dergilerde haberler, bültenler, rüya ve burç yorumları, trendler, moda…
  • Blog siteleri
  • Vaka analizleri hatta kullanım kılavuzları…

Kitap okumaktansa artık her şeyi arama motorlarına soruyoruz ve bu arama motorlarında yazılı olarak karşımıza çıkan her şey aslında içerik dünyası. E peki bu kadar içeriği kim yazıyor dersiniz?

Ve güzel bir haber vereyim. Bu kitabı bukitapbenim.com’dan satın aldığınızda direk yazarından imzalı bir şekilde elinize ulaşıyor.

Satın almak için buraya tıklayabilirsiniz.

Bugün sizlere Dijital Pazarlama Uzmanı olarak başucu kitaplarımı yazdım. İlerleyen günlerde yeni okuduğum kitapları da burada paylaşacağım.

Fakat sizin de önerilerinizi bana ve diğer arkadaşlarıma yorum yaparak bildirebileceğinizi hatırlatıyorum. Ve son olarak gelecek “blog yazılarından haberdar olmak için eposta listemize kayıt olmayı unutmayın” diye bir hatırlatma geçmek istiyorum

Yorum Yap

Mail adresiniz yayınlanmayacak.

Sohbeti Başlat
Yardıma mı ihtiyacınız var?
Merhaba ! Nasıl yardımcı olabilirim?