E-TİCARET VE BAYRAM

E-TİCARET VE BAYRAM

E-TİCARET VE BAYRAM

Şartlar ne olursa olsun, insanlar bayram alışverişi yapar. Tam kapanma nedeniyle bu yıl bayram alışverişleri internet üzerinden yapılacak. E-ticaret yapanlar için bu süreç bir fırsat.
Hepimizin bayramı kutlu olsun.
Bayramlar ağız tadı ve mutluluk getirir. Geniş sofralar kurulur, bayramlıklar giyilir. Şartlar zorlasa da her evde küçük de olsa bir hazırlık yapılır.
Pandemide ne bayramı demeyin. Bazı şeyler değişmez. Tam kapanmada olsak da evlerimizde bayram ritüelleri devam eder.
Yeni normal hayatımızda görüntülü aramalarla online bayram kutlamaları yapıyoruz. Çocuklarımız harçlıklarını sanal kartlarla topluyor. İnsanoğlu hep bir çözüm bulur. Yeter ki içimizde bayram neşesi sönmesin.
Bayram için özen , özen için de hazırlık gerekir. Bayram hazırlığı denince akla ilk neler gelir?
*Dip köşe temizlik.
*Evde yapılan tatlılar.
*Yeni kıyafetler.
Bunların her biri için de alışveriş gerekir. Temizlik, gıda, tekstil alışverişi…
Bayram ve alışveriş birbirini tamamlayan iki kavram. Artık alışverişlerimizin çoğunu e- ticaret aracılığıyla yapıyoruz.
Bayramlar ve özel günler, girişimci ve üreten kadınlar için fırsat anlamına geliyor.
Sen, dijital kadın, fırsatı değerlendirdin mi?
BAYRAM ALIŞVERİŞİ VE E-TİCARET
Bayram, bayramlık giysi, hediye, şeker, çikolata, kolonya ve tatlıyla özdeşleşir.
E-ticaret sektörünün en önemli kalemleri de gıda, temizlik ve giyim. Bayramlarda en çok satış bu kalemler üzerinden yapılıyor. Satış oranı yükselen ürünler, girişimci kadınlara geniş bir satış yelpazesi imkânı sunuyor.
Network marketing yapanlar temizlik, bakım ürünleri, kolonya satışlarını yükseltebilir. Özel dikim kıyafet dikenler ‘bayramlık’ temalı tanıtımlar yapabilir. Amigurumi oyuncaklar, özel üretim çikolatalar üretenler, ürünlerini bayram hediyesi olarak ön plana çıkarabilir.
Eğer Trendyol, N11, Taktuka gibi pazaryerlerinde varlığınızı sürdürüyorsanız satış fırsatlarını kaçırmayın.
NASIL SATIŞ YAPARIM?

En çok düşündüğümüz konu, nasıl satış yaparım? Satış yapmanın ve satışları artırmanın birçok yolu var.
Evde kalsak da hayat devam ediyor. Yaşam sürdüğü müddetçe ihtiyaçlar bitmiyor. Tüketicinin alışveriş alışkanlıkları e-ticaret doğrultusunda değişti ve değişiyor. Tam kapanma e-ticaret için büyük bir avantaj sağlıyor. Bayram alışverişi ve e ticaret kavramlarını bir arada görmeye alışacağız.
Girişimci kadınlar bu süreci nasıl fırsata çevirebilir?
• Önce tanıtım.
Pazaryerlerinden, instagramdan ya da birden çok mecradan satış yapıyor olabilirsin. Bulunduğun satış yerinin imkanları ölçüsünde tanıtımını yap. Ürünlerinin görünür ve ulaşılabilir olmasını sağla.
Özellikle instagramı tanıtımın için etkin kullanabilirsin.
• Tanıtım için reklam yap.
Ben sadece el işi satıyorum, reklama bütçe ayıramam diye düşünme. Sen üretiyorsan, ticaret de yapıyorsun.
Kendini başlı başına bir işletme olarak organize et.
Küçük bir bütçeyle doğru saatlerde, doğru hedef kitle için reklam ayarlayabilirsin. Akıllıca yapacağın bir reklam kampanyası, satışlarında olumlu farklar yaratacak.
İyi tanıtım, doğru analizle yapılır.
1-İstatistiklere göre e-alışveriş en çok öğle saatlerinde, mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor.
2-Bayram alışverişini e- ticaret üzerinden gerçekleştiren kitle ağırlıklı olarak 25-44 yaş aralığında.
3-En çok alışveriş pazartesi ve salı günleri gerçekleşiyor.
E-ticaretle ilgili verileri toplayıp, analiz ederek nokta atışı satışlar gerçekleştirebilirsiniz.
Aytıntılı verilere https://www.eticaret.gov.tr/istatistikler üzerinden ulaşabilir, facebook panelini kullanarak hedef kitleni belirleyebilirsin.
Dijital kadınlar platformunu kullan.
Dijital kadınlar platformunda birçok eğitim var. Bayram alışverişi ve e-ticaret nedir, pazaryerleri nasıl kullanılır sorularına eğitimlerimizle cevap bulabilirsin.
KAMPANYALARI NE ZAMAN YAPMALIYIM?

Bayram alışverişi ve e ticaret artık birbirini tamamlıyor.
Bayram alışverişi e-ticaret için bulunmaz bir fırsat. Diğer özel günlere nazaran, bayramlarda daha çeşitli ürün satışı gerçekleşebiliyor. Fırsatı değerlendirmek için de en az üç hafta önce harekete geçmek gerekiyor.
*Sosyal medya üzerinden küçük hatırlatmalarla müşteriyi alışverişe hazırlayabilirsiniz.
*İlk hafta müşteriyi, ne almalıyım, sorusuna yönlendirebilirsin.
* İkinci hafta uygun ürünleri tanıtır, müşterinin karar vermesini sağlar, üçüncü hafta kampanyalı ürün satışını yapabilirsin.
İstatistiklere göre pazartesi ve salı günleri en çok alışveriş yapılan günler. İlk iki hafta yaptığın çalışmanın satışını üçüncü hafta başında gerçekleştirebilirsin.
ZAMANSIZ ONLİNE ALIŞVERİŞLER

“Ben ne hazırlık yaptım ne kampanya, bir dahaki bayramı mı beklemeliyim?”, diyenler olacaktır.
Beklemene gerek yok. 2020 Mart ayından bu yana dünya eski dünya değil. Hayatımızda yeni normal adını verdiğimiz bir kavram hüküm sürüyor. Tam kapanma bittikten sonra online kutlanan bayramların kısa bir yenilemesi olacaktır. Kapanma sürecinden sonra mutlaka bir hareketlilik yaşanacak.
Kapanma sonrası için tatil planı yapanlar, memleketinden evine dönenler olacak. İnsanlar ayaküstü de olsa birbirleriyle bayramlaşmak isteyecek ve hediyeleşecekler.
Unutmayın her sosyal hareketlilik beraberinde alışveriş getirir.
Sizler bulunduğunuz andaki süreci iyi değerlendirmeyi bilin.
Yaptığınız çalışmalar mutlaka sizlere satış olarak döner.
• Bugünden itibaren hızlı ve etkili bayram tanıtımları yapabilirsin.
• Sosyal medya üzerinden bayram için ne hazırlıklar yaptığını göster.
• Bayramını nasıl kutladığını paylaş.
• Hedef kitlene sorular yöneltip onların neler yaptığını ve yapmadığını öğren.
• Topladığın bilgiler doğrultusunda hangi ürünü ön plana çıkaracağına karar ver.
• Attığın adımları satış yaparak tamamla.
KAPANMA SONRASI ALIŞVERİŞ

17 günlük bir kapanma sürecini tamamlıyoruz. Üstelik bu kapanmanın içinde bir bayram, bir de anneler günü var. Alışveriş için zaten başlı başına iki sebep cebimizde mevcut.
Şimdi havalar ısındı, piknik ve deniz mevsimi bir araya geldi. Kapanmanın bitmesiyle ciddi bir hareketlenme yaşanacak.
Sosyal mesafe çerçevesinde açık alanlarda insanlar hasret giderecek. Aileler pikniğe çıkacak. Yaşanacak her hareketlilik bir ihtiyaç doğuracak. Deniz kıyafetleri, kamp eşyaları yazlık giysiler, küçük hediyelikler sadece akla ilk gelenler.
Çarşı Pazar alışverişi için fazla zaman kalmayacak. Zaman dar olduğu, imkanlar kısıtlı olduğu için insanlar uzun uzun dolaşamayacak.
O zaman, yaşasın online alışveriş.
Sizler, girişimci dijital kadınlar. Çevrenizde gördüğünüz her sosyal hareketlilik sizler için bir fırsat.
Biraz dikkat kesilerek satışlarınızı artırabilirsiniz. Eylem planınızı önceden hazırlamak, hangi ürünlere odaklanacağınızı belirlemek oldukça önemli.
Eylem planınızı doğru hazırlamak için,
*Özel günler ve haftaları önceden belirleyin.
*Google takvim, Trello, Notion gibi mobil uygulamalar kullanın. Planlarınızı bu uygulamalar üzerine not alın.
*Hatırlatıcı alarmlarınız açık olsun. Hepimiz insanız, bir şeyler unutmamız normal.
*Sosyal medya tanıtımlarınızı takviminizle senkronize edin.
*Kampanyalarınız için kâr zarar oranlarınızı belirleyin.
*Hangi ürüne odaklanacağınıza karar verin.
HEPİMİZE BOL KAZANÇLI BAYRAMLAR.
Bayramların geleceği tarihi iple çeker, çocukluk neşemize döneriz. Bayramda ne pişirileceği ne giyileceği, kimlerle görüşüleceği önceden planlanır. Çocukların bayramlıkları, bayram hediyeleri hazırlanır.
Çocukluktan kalma mutlu bir alışkanlıkla bayram sabahını erkenden karşılarız. Yaşadığımız sıkıntıları birkaç günlüğüne kenara bırakır, kendimizi bayram coşkusuna kaptırırız.
Bayramda geçirdiğimiz birkaç mutlu gün, biriktirdiğimiz bolca güzel anı, bir senemizin neşesini mayalar.
Özel satış haftaları, üreten kadınlar için bayram kadar önemlidir. Bazen bir yılın yükünü bir hafta kurtarır.
Özel satış haftalarını, bayramı beklediğiniz gibi özenle bekliyor musunuz? Bayramınızı planladığınız gibi satış planınızı çıkarıyor musunuz?
Eğer henüz harekete geçemediyseniz yardıma ihtiyacınız var demektir.
Eğitim ve danışmanlık hizmetleri için Dijital Kadınlar Platformu’yla irtibata geçebilirsiniz.
Dijital kadınlar çalışmalarını sürdürüyor, aralarında olmak ister misin?

Yorum Yap

Mail adresiniz yayınlanmayacak.

Sohbeti Başlat
Yardıma mı ihtiyacınız var?
Merhaba ! Nasıl yardımcı olabilirim?