Etsy Nedir? Etsy’de Nasıl Satış Yapılır ?

Etsy Nedir? Etsy’de Nasıl Satış Yapılır ?

Etsy Nedir?

 

Etsy , el yapımı, dijital, antika , vintage  ürünlerin satıldığı online bir pazar yeridir. El emeği ürünlerin hammaddelerini de etsy üzerinden satabilirsiniz. Etsy özel ve benzersiz ürünlerin satışını hedefler.

Yazımızın devamında Etsy ‘de nasıl satış yapılır, dükkan nasıl açılır ? Ürün listeleme nasıl yapılır? Sorularını kısaca cevaplayacağım.

Etsy global bir kermese benzer.

El yapımı ürünler yapıp satanlar için etsy mükemmel bir pazar yeridir. Tüm dünyaya satış imkanı sunar. Alıcıların büyük bir kısmı Amerika’dadır.

Neden Etsy’i tercih etmelisiniz?

Etrafınıza bir bakın. Kadınlar neler yapıyor? Evet, ülkemizde birçok kadın, örgü örmeyi, iğne tutmayı bilir. Bilmeyenlerin çevresinde mutlaka elişi yapan bir yakını vardır.
Ülkemizde el emeği ulaşılabilir ve nispeten ucuz. İnstagram hesaplarını inceleyin. Sanat eseri ayarında oyalar, danteller, nakışlar satan çok sayıda kadın var. Belki siz de onlardan birisiniz. Satıcının çok, alıcının az olduğu bir pazarda rekabet etmek sizce ne kadar mantıklı?

Dar alanda rekabet etmek enerjinizi düşürebilir.

Emeğinizi değerlendirmek için etsy’i tercih etmelisiniz , çünkü;

• Etsy dünya çapında satış yapmanızı sağlar.
• Müşterisi hazırdır. Etsy’e gelen müşteri özel üretim ürün alacağını bilir.
• Ülkemiz şartlarında döviz karşılığında satış yapmak avantajlıdır. Etsy’de satışlar dolar üzerinden yapılır.

Etsy’nin nisan ayı ziyaretçi sayısı 391 milyon. Ziyaretçilerin %60’ı Amerika’da. Ortalama ziyaret süresi 6 dakika. Rakamları düşününce fırsatın büyüklüğünü görebilirsiniz.
Yüksek dolar kuru yurt içi satışların için dezavantaj olabilir. Siz durumu avantaja çevirebilir, dolar üzerinden yurt dışına ürün satabilirsiniz.

Etsy’de Nasıl Satış Yapılır?

Etsy’de satış yapmak için önce bir satıcı hesabı oluşturmalısınız.
1. Etsy üyelik hesabınızı oluşturun. İsim tercihi olarak dükkan adınızı tercih edin. Ve kaydolun.
2. Etsy’de müşteri ve satıcı olmak üzere iki seçenek bulunur. Sell on etsy seçeneğini tercih edin.
3. Para birimi olarak doları tercih edin.
4. Dil seçeneğinizi İngilizce olarak belirleyin.
5.Part time satıcı seçeneğini tercih etmek size avantaj kazandırır.
6.Dükkanınız için isim seçeneğini belirleyin.

Dükkan hesabınızı oluşturdunuz. Şimdi devam edin,
• Dükkan açtıktan sonra ürün listeleme ve fotoğraf yükleme seçeneğine gelirsiniz.
• Etsy stok fotoğrafları kabul etmez. Orijinal ürün fotoğraflarınızı kullanmalısınız.
• Bir ürün için on fotoğraf kullanma hakkınız bulunur. On farklı detay ürününüzü tanıtmak için güzel bir fırsat sunar.

Karşınıza çıkan tüm seçenekler ürünü sizin üretip üretmediğinizi anlamak için çalışır. Seçenek kısımlarını doldururken ürünlerin kendi üretiminiz olduğunu belirtin. Tabii ki siz ürettiniz :).

Hazır ürün satmak etsy politikasına aykırıdır. Fabrikasyon ürün tercih ederseniz dükkanınızı riske atarsınız.

Fotoğraflardan sonra description yani açıklama kısmı gelir. Bu kısımda ürün açıklaması yazmalısınız. İngilizce bilmiyorsanız bir arkadaşınızdan yardım alabilirsiniz. “İngilizcem zayıf ama kendim denerim” diyebilirsin. Tureng ve google translate kullanarak bir metin oluşturun. Yine de hazırladığınız metni İngilizce bilen birine kontrol ettirin.
Satacağınız ürün aynı gurupta olacağı için büyük ihtimalle aynı açıklamayı tekrar tekrar kullanırsınız.
Açıklamanın ardından fiyatlandırma seçeneği karşınıza çıkar. Fiyatlandırmayı dolar üzerinden belirlemelisiniz.
Etsy’nin dili İngilizce, para birimi dolardır.

Tabii ki böyle bir şart yok. Etsy satışlarında pazar payı en büyük ülke Amerika. Doğal olarak satış hedefinizde Amerika olmalı. Siz fiyatlandırmayı dolar üzerinden belirleyin. Dil seçeneğinizi ingilizce yapın.

Kredi kartı bilgilerinizi girerek dükkanınızı açın.
Dükkanınızı açtıktan sonra elinizde bazı hazır bilgiler bulunmalı.
♥Fiyatlandırma.
♥ Paketleme.
♥ Kargolama.

Fiyatlandırma Nasıl Yapılır?

Ürettiğiniz ürünlerin fiyatlarını ayrı ayrı belirleyin. Diyelim ki takı üretiyorsunuz kolye yapacaksınız.
• Takıda kullanılan boncuğun gram fiyatı,
• İp kullanıyorsanız cm fiyatı,
• Kullandığınız kapamanın tane fiyatı,
Ayrı ayrı belirlenir. Aldığınız toplam sonuç ürünün net maliyetini belirler.
Ürün fiyatlandırması yaparken her ayrıntıyı tek tek düşünün. Atlayacağınız küçük bir ayrıntı bile önem taşır. Satışlarınız zaman içinde artacak. Toplu satışlarda ,ürün başı gözden kaçan 25 kuruş zaman içinde önemli bir yekûn tutar.
Ürün paketleme ve kargo ücreti de fiyatlandırmaya dahildir. Satışlarınızı yurt dışı odaklı yapacağınız için kargo maliyetleriniz önemli. Kargo ücretini makul şekilde ürüne eklemelisiniz.
Başlangıçta kar marjını %30 %35’lerde tutun. Satışlarınız arttığında kar marjınızı yükseltebilirsiniz.

Paketleme

Önce ürünleriniz için sürdürülebilir paketleme sistemi oluşturun . Paketleme için kullanacağınız zarf, karton kutu, bant standart olsun. Kullandığınız tüm materyallerin fiyatını hesaplayın. Elde edeceğiniz rakamı da ürün maliyetine dahil edin.

Kargo

İlk satışlarınızı yaptığınızda ptt kargoyla yurt dışı gönderimi yapın. Haftada iki ve daha fazla gönderi yapmaya başladığınızda ups, dhl , inter mng firmalarından biriyle iletişime geçersiniz. Firmalarla yapacağınız anlaşma doğrultusunda paketlerinizi gönderebilirsiniz. Teknoloji tabanlı lojistik arama motorları kargo gönderileri için iyi bir alternatif olabilir. navlungo ve shipentegra yurt dışı gönderileri için size makul seçenekler sunabilir.

Etsy mağazası açmak, ürün fotoğraflamak ve ürün listelemek sadece başlangıç. Etsy dükkanınızı fiziksel bir dükkan gibi düşünün. Fiziksel mağazaların beş duyuya hitap etme imkanı var. Bir mağazanın önünden geçerken o mekanın kokusu ,müziği müşteriyi içeri davet eder. Satış elemanlarının müşteriyle iletişimi ürünü sattırır.
Sanal mağazalarda da müşteri çekmeye yarayan birçok araç var. Elinizdeki araçları tanımak, doğru kullanmak müşteri trafiğinizi artırır. Dükkan görünürlüğünüzle beraber satış oranlarınız da yükselir.

Etsy’de Ürün Listeleme Nasıl Yapılır?

Doğru ürün listeleme, ürünlerinizi görünür kılar. Ürün listelerken etsy seo uyumlu anahtar sözcükler kullanılır.
Etsy, ürünleri sizin yazacağınız kelimelerle eşleştirir. Müşteri arama kısmına aradığı sözcüğü girer. Etsy algoritması sözcükle eşleşen ürünleri bulur, listeler.
Kategori, ürün etiketleri, ürün başlıkları kısımlarını seo kurallarına uyarak doldurun. Anahtar sözcük bulurken erank uygulamasını kullanın. Etsy kullanırken erank uygulaması yardımınıza koşar. Aylık ücreti 6 ve 8 dolar arasındadır.

Listeleme bölümünde karşınıza ilk çıkan panel, fotoğraflama kısmıdır. Uygulama 10 fotoğraf yüklemenize izin verir. Çok sayıda ürün fotoğrafı kullanmak size avantaj sağlar.
Fotoğrafları yükledikten sonra listeleme detayları kısmında ürün başlığı seçeneğini girersiniz. Ürün başlığını arama hacmi geniş rekabeti düşük anahtar kelimelerden oluşturun.
Önceden hazırladığınız ürün başlığını başlık kısmına yapıştırın.
Bir alt kısma indiğinizde bu ürünü kim yaptı sorusunu bulursunuz. Ürünü ben yaptım ,seçeneğini işaretleyin.
Listelemenin devamında ürünü nasıl oluşturduğunuz sorulur. Sipariş üzerine hazırladım seçeneği sizin için uygun olur.
Kategori seçerken önce ürünün genel kategorisini, sonra alt kategorileri sırasıyla seçin. Ürün kategorisi kısmını en alt kategoriye kadar işaretleyin.
Kategorilerin ardından ürünün öznitelikleri kısmına gelin. Sırayla sizin ürününüze uygun seçenekleri işaretleyin.
Liste yenileme seçeneğinde manuel yenilemeyi seçmenizi tavsiye ederim. Ürün listeleme ücreti 0,20 sent’tir. Eğer siz otomatik yenileme seçeneğini tercih ederseniz ürün satılsa da satılmasa da her ay yeniden listelenir. Her ay yeniden ücret ödersiniz.
Ürün fiziksel mi , dijital mi seçeneğini işaretleyin.
Açıklamalar kısmına önceden hazırladığınız açıklamaları yapıştırın. Description sizin Google’da bulunmanızı sağlar. Metninizi hazırlarken etsy yerine Google arama sonuçlarında yer bulacağınızı unutmayın.
Google anahtar kelime hacmi ile etsy anahtar kelime hacmi birbirinden farklıdır.
Tag kısmında da önceden hazırladığınız , arama hacmi geniş, rekabeti düşük kelimelerinizi ekleyin.
Ürün fiyatı ve stok sayınızı yazın.
Eklemek istediğiniz özel bir not varsa yazın.
Kargo kısmında sizinle ilgili özel bir durum varsa yazın.
Son olarak kaydınızı yapın ve ürün listeleme işleminizi tamamlayın.

Etsy Satışları Nasıl Yükselir?

1-Satışlarınız ne kadar artarsa, üst sıralarda görünürlüğünüz o kadar artar.
2-Giriş fotoğrafınıza özen gösterin.
3-Doğru fiyatlandırma yapın.
4-Kampanyalarınızı, tekliflerinizi doğru ve zamanında kullanın
5-Liste açıklamanızı iyi hazırlayın. Marka hikayenizi kullanın
6-Ürününüzün müşteriye , zamanında ve doğru ulaşmasını sağlayın.

Ne yapsam ? Düşüncesinde olanlar için yazının sonuna birkaç link bıraktım. Şöyle bir gezinip etsy dükkan açma kısmına bakmanızı tavsiye ederim.

Tek başıma yapamam, çok ayrıntı var diyebilirsiniz. Dijital Kadınlar Platformu’nda Sadık Vural Hoca’nın verdiği Etsy satış eğitimine kaydolabilirsiniz.

Etsy ile ilgili çok fazla ayrıntı var. Şimdilik genel bir çerçeve çizdim. Etsy satışlarında önemli madde başlıkların sıraladım. Satışları artırmak sizin elinizde. Dükkana ürün bıraktım kendi kendine satılsın, beklentisi yanlış olur.
Biraz özen ve dikkatle ilk satışlarınızı rahatlıkla başlatacaksınız. Satışlar arttıkça siz de tecrübe ve para kazanacaksınız.

 

https://www.etsy.com/

https://erank.com/

https://www.navlungo.com

https://www.shipentegra.com/

1 thoughts on “Etsy Nedir? Etsy’de Nasıl Satış Yapılır ?”

Yorum Yap

Mail adresiniz yayınlanmayacak.

Sohbeti Başlat
Yardıma mı ihtiyacınız var?
Merhaba ! Nasıl yardımcı olabilirim?