E-ticaret, alışverişin internet ortamında gerçekleştirilmesidir. Bu yazıda e-ticaret nasıl yapılır, kadınlar için e ticaret avantajları nelerdir? Sorularına cevap bulacaksınız.
E-ticaret Nedir?
Elektronik ticaret anlamına gelen e-ticaret, dünyada 1995 yılında uygulamaya girer. İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla gelişir.Günümüzde de elektronik ticaret, pandeminin de etkisiyle hızla büyümeye devam ediyor..
2017’de dünyada 2,3 trilyon dolar olan e-ticaret hacminin 2021 yılında 4.88trilyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
2012 yılından bu yana e ticaret ülkemizde hızla gelişmeye devam ediyor.
Kimler E-ticaret Yapabilir?
“Alışveriş artık bir tık kadar kolay.”
Hangimiz boş zamanında internetten ayakkabı çanta bakmayı sevmiyoruz? Ya da hangimiz Instagram’da gezinirken kendini alışveriş yaparken bulmadı?
E ticaret siteleri bizlere ev rahatlığında alışveriş konforu sağlıyor. Sadece alışveriş yapmak değil artık e-ticaret yapmak da aynı oranda kolay ve pratik. Özellikle biz kadınlar için. İsteyen herkes e-ticaret yapabilir. Ama bazıları, bu işi daha iyi yapar.
Girişimciler, üreticiler, mağazası olan işletme sahipleri, ek gelir arayışında olanlar, toptancılar yada evde kendi imkanlarıyla üretim yapan kadınlar…
Ben bu yazımda özellikle evde üretim yapan kadınlara değinmek istiyorum. Ahşap boyama, takı tasarım, çeyizlik dantel, reçel, turşu yada network marketing yapanlar…
Doğamız gereği zaten üreten bir yapıya sahibiz. Bu ürettiklerimizi de eş, dost akrabalara bazen veriyor bazen de satıyoruz. Artık kalıpları kırmanın ve sınırları aşmanın zamanı geldi. Her geçen gün gittikçe büyüyen bir e-ticaret hacminden bahsediyoruz. Bir tık ile onlarca kişiye saniyeler içinde ulaşıp, saniyeler ile satış yapmak mümkün!
“Benim ürünlerimi kim neden alsın?” demeyin.
Bugün dünyanın en büyük e-ticaret sitelerinden olan etsy.com’u aranızda bilmeyen yoktur. Satıcılarının büyük bir çoğunluğu tasarımcı ve üretim yapan zanaatkarlardan oluşuyor. Dünyanın dört bir yanından dört bir yanına alışveriş yapılıyor. Demek ki bu ürünler satılıyor!
“Biraz vizyon sahibi, biraz da yaratıcılığınızı kullanarak e-ticaret ile neler yapabilirsiniz?”
Bunu bir düşünün.
Bunun bir tık daha ötesinde ne var biliyor musunuz? Size bir kaç örnek vereyim. Bugün hepimizin yakından bildiği trendyol.com, armut.com ve taktuka.com’da bir kadın girişimi. Üstelik taktuka.com özellikle tasarımcı ve özel üretim ürünlere yer veren bir pazaryeri.
Kadın Girişimciler İçin E-ticaret
Kadın, doğası gereği ticarette başarılıdır.
Kadın beyni erkek beyninden farklı çalışır. Analiz gücü yüksektir. Binlerce seçeneği yorulmadan değerlendirir ve sonuç çıkarır. Evin bütün alışverişini kadınlar yapar. İhtiyacı olan en uygun seçeneği binlerce ürün arasından rahatlıkla bulur.Kadın, evinin ihtiyacını, çocuğunun kıyafetini, rujun bin bir rengini seçip alır. Hem fiyat bilir hem piyasayı tanır. Alışveriş yapmayı iyi bilen kişi ürün satmayı da bilir.Ticaretin büyüğü küçüğü olmaz. E- ticaret, girişimci ruha sahip kadınlar için büyük fırsatlar sunuyor.
Eğer e-ticaret yapmayı düşünüyorsanız değerlendirebileceğiniz birçok seçenek sizi bekliyor. Öncelikle fiziki bir ticarethane açmak gerekmiyor. Evinizin konforunda, dış dünyanın kargaşasından uzakta ticaret yapmak mümkün. Atacağınız birkaç yeni adıma istikrar ve kararlılığınızı da ekleyin. Elde edeceğiniz sonuçlar hayatınızı değiştirsin.
E-ticaret Daha Büyük Bir Kitleye Ulaşmanızı Sağlar.
Normal bir ticarethanede yalnız sokaktan geçen insanlara ulaşılır. E- ticaret ise geniş kitlelere ürün ulaştırma fırsatı sunuyor. Birkaç doğru stratejiyle binlerce kişi ürününüzle buluşur. Dijital ortamda yalnızca ülke sınırları içine değil yurt dışına da satış yapılabiliyor. Yurt dışına satış yapma basamağında karşımıza e- ihracat kavramı çıkıyor.
Daha eski dönemlerde ihracat sözcüğü sıradan hayatlarımıza çok uzaktı. Dijitalleşen dünyada ise e- ticaret ve e- ihracat yapmak oldukça kolay.
“Evet ama nasıl?”
Bu konuda biraz uzun bir konu ama gerçekten zor değil.
Ürününü belirle, hedef kitleni seç, bilgisayar başına otur ve vazgeçmeden çalış. E ticaret ve e ihracat alanında kadınlar için muhteşem fırsatlar var. 2019-2023 yıllarını kapsayan 11.Devlet Kalkınma Planı, biz kadınlar için önemli fırsatlar sunuyor. Bu fırsatların başında vergi muafiyeti geliyor. Evinde üretim yapan kadınlar için belli bir gelir seviyesine kadar vergi muafiyeti sağlanıyor.
- Ayrıca,
- Kosgeb desteği
- Dijital portallar
- Kooperatif ve kobilere verilen destekler,
Kadınlara sunulan imkanlardan yalnızca bir kısmını oluşturuyor.
E- ticaret Nasıl Yapılır?
E- ticaret yapmak için birçok farklı yöntem var. Bir web sitesi açıp müşteri beklemek yeterli olmuyor.Doğru pazarlama, kapsamlı bir araştırmayla yapılır.Hangi müşteri grubu hangi ürünleri tercih ediyor? Hangi ürün hangi pazar yerinde daha çok satılır? Sorularına cevap verip doğru ürünleri doğru zamanda müşteriye sunabilirsiniz.
E-ticaret için ilk şart, bol tanıtım, doğru reklam, doğru hedef kitleyi bulmaktır.
- Başlangıç için atacağınız adımlar kısaca şunlar,
- Bir ürün belirle,
- Ürünü hangi mecrada satacağına karar ver,
- Vergi muafiyet belgeni al ya da şirket kaydı yaptır,
Vergi muafiyetine tabiyseniz şirket kurmanıza gerek yok. Geliriniz arttıktan sonra maliye sizden şirketleşmenizi istiyor. Büyük bir masrafa gerek yok. İlk etapta basit usül bir şirket kurmak yeterli olur.
ÜRÜNLERİNİ YÜKLE TANITIMINI YAP SATIŞA BAŞLA.
- Bilmeniz gereken ilk şey çıktığınız yolda sabırlı olmaktır. Hedefinize ulaşmak için planlı ilerlemek işleri yoluna koyar.
Karar verdiniz, ürün belirlediniz, şimdi sırada adım adım hedefinize yürümek var.
Önce ürününüzü nerede satmak istediğinize karar verin.
Ürün satışınızı nerede yapacaksınız? - Sosyal medya üzerinden satış.
- Pazaryerinden satış
- Kendi e ticaret siteniz üzerinden satış
- Hepsi
1-Sosyal medya: Geniş kitlelere ulaşmayı sağlar. Eğer e- ticaret yapacaksanız sosyal medya alanları sizin vitrininiz dükkanınız marka pazarlama aracınız olur. Her sosyal medya servisinin farklı bir kitlesi vardır. Hedef kitlen nerede?
Ürün çeşidinize uygun sosyal medya platformlarını tercih edin ve tanıtımınıza başlayın.
2-Online Pazar yerleri: Online Pazar yerlerinde hazır müşteri kitlesi, anlaşmalı kargolar, sanal ödeme yöntemleri gibi birçok servis vardır. Yeterli ürün stoku varsa birden çok e-ticaret sitesinde ürün satılabilir.
Kadın üreticiler için mükemmel fırsatlar sunan taktuka.com ideal bir e ticaret sitesidir.
3-Kendi satış siteniz: Kendi satış sitem de olsun, diyebilirsiniz. Talepleri karşıladığınız sürece birden çok kanaldan satış yapmak size avantaj sağlar.
E -ticaret sitesi kurmak için için öncelikle domain (alan adı) ve hosting (web barındırma hizmeti) almalısınız.
Satış sitesi kurmanın farklı yolları var. Profesyonel bir şirketten yardım alabilir ya da kendi sitenizi kurabilirsiniz.
Wordpress kendi sitenizi kurmak için oldukça uygun fırsatlar sunar. Gerekli eğitimleri alarak siz de kendi sitenizi tasarlayabilirsiniz.
4-Birden çok platformda satış: Eğer ürün çeşidiniz, satış kapasiteniz, zamanınız ve bütçeniz uygunsa birden çok platformda satış yapabilirsiniz.
Satışlar Başladı Sırada Ne Var?
Dijital ortam sürekli yenilenir. Ben bu satırları yazarken bile bir yerlerde bir şeyler değişiyor. Pazardaki varlığınızı sürdürmek, etkileşimi geliştirmek için önce dinamik olmanız, yerinizi korumanız gerekiyor. Yerinde sayan işletmeler bir süre sonra unutulmaya mahkumdur. İşletmenizi uzun ömürlü kılmak için atmanız gereken bazı adımlar var.
- Vizyonunu geliştir.
- Markalaşma sürecini iyi yönet.
- Rakip analizlerini yap.
- Müşterilerle bağ kur.
Ticaret bakanlığına bağlı internet siteleri atmanız gereken adımlar konusunda açıklayıcı bilgiler veriyor. E-ticaretle ilgili devlet destekli web sitelerinden faydalanabilir, kendi araştırmalarınızı yapabilirsiniz.
Eğer bu süreci yönetmek için donanımlı hissetmiyorsanız dijital eğitimler veren platformlardan yardım alabilirsiniz. Dijital Kadınlar Platformu verdiği eğitimler ve destekle e-ticaret konusunda ihtiyaçlarınıza cevap verir.
Hayatı şekillendiren, dokunduğu her alanı güzelleştiren kadın. Sırada kendi hayatını güzelleştirmek var. Şimdi kendin için harekete geç. Hayatın gidişatı bilgisayar klavyesinde değişiyor. Ekonomik durumun yerindeyse ne mutlu sana. Ama daha çok kazanabilir refah seviyeni daha da yükseltebilirsin.Eğer ekonomik çıkmazdaysan dijital platformları araştır. Neler yapabileceğine bir bak.
E-ticaret yapmak için sonsuz seçeneğin var.
Ürün alıp satabilir,
Mutfağında ürettiklerini pazarlayabilir,
İnstagramı kullanarak ürün tanıtabilir, dekorasyon fikirleri sunabilirsin.
El emeği ürünlerini e-ticaret sitelerinde satabilir
Network marketing yapabilirsin.
Bunlar seçeneklerden yalnızca bazıları.
İnsanız, aklımız bazen durur. Donup kalabilir, tıkanabiliriz. Ama internet sonsuz bir kaynak.
Bir soru sor kendine. İçinden gelen en can alıcı soruyu sor. Sonra bu soruyu Google’a yaz. Ardından önüne çıkan seçeneklere bak. Doğru soruyu sorabildiğin anda doğru kapı açılır.
İçine doğan ilhamla, arkadaşının istediği tavsiyeyle, bir vesileyle o kapı açılır. Sonra harekete geç. Kimse için değil yalnız kendin için yola çık. Daha iyi bir hayat, daha güzel bir gelecek seni bekliyor.
Kadın Girişimciler için e-ticaret inanın çok kolay…
Artık ulusal radyo kanallarının reklamlarında bile yeni “nesil market” sloganını duyuyorsak, “Geleneksel Medya” yerini “Yeni Medya” kültürüne bırakıyorsa dijitalle samimiyet kurmanın, dijitale taşınmanın, dijital mağaza komşuları edinmenin de tam vaktidir. Özellikle bebeğine bakacak kimsesi ve bakıcı tutacak bütçeye sahip olmayan bayanların iş hayatına katılımına olanak sağlaması e-ticaretin en faydalı yönlerinden biri. İnternet ve teknolojiyle uzun yıllardır haşır neşir olmama rağmen Dijital Kadınlar Platformu banada çok şey kattı ve katmaya devam ediyor. Konu teknoloji ve dijital ortam olunca, birbirinden ayrı tanımlanması, ancak birlikte kullanılması gerekiyor. Tüm bu araçları, amaçları, ne var, ne yok öğrenmek için doğru adres gerçekten.
Değerli yorumunuz için çok teşekkğr ederiz.
Akıcı anlatım dili, faydalı içerik için teşekkür ederim.
eğitimlerden sonra bu yazılı anlatım kitabe gibi geldi bana . Harika anlatımla elimizde belge niteliğinde teşekkürler