Kişisel markalaşma serüveni, marka olma yolunda ilerlediğiniz süreci oluşturur. Kişisel markalaşma kişinin belirleyici özelliklerinin oluşturduğu izlenimdir.
Sağlığı izin veren herkes hayatta bir işin ucundan tutuyor. Yaptığınız işin ne olduğu önemli değil. İşinizi, görevinizi, sorumluluğunuzu seviyorsanız kişisel markalaşma serüveninizi başlatın. Hayatta kendinizi profesyonel olarak konumlandırın.
Çocuğumuz okula başlayacağında ısrarla tercih ettiğimiz öğretmenleri düşünün. Neden özellikle bir öğretmen için ısrar ederiz?
Diğer meslek dalları için de aynı şekilde düşünebiliriz.
Kuaförünüzü, salon adıyla değil kişi adıyla tarif edersiniz. Nedenini düşündünüz mü?
Gerçek kişisel marka kendiliğinden oluşur. İşini iyi yapan, insanlar tarafından fark edilen, başarısını ispatlamış bireyler zamanla markalaşır.
Toplumda kendiliğinden kişisel marka olma imkânınız yoksa markanızı kendiniz oluşturursunuz.
Kişisel marka oluşturmak kendini inşa etmektir.
Nitekim Betul Mardin bir röportajda “Kendi kendimi inşa ettim” diyor. Önce kendini markalaştırıyor. İlerleyen yıllarda ülkemizde “Beşerî Münasebetler” adıyla Halkla İlişkiler mesleğini kuruyor. Mesleki anlamda kendi adıyla var olmaya başladığında 39 yaşına geliyor. Kişisel markalaşma serüveninize başlamak için Betül Mardin ideal bir rol model olabilir.
Eğer siz de kendinizi yeniden inşa etmek istiyorsanız, yazımızı okuyun ve kişisel markalaşma serüveninizi başlatın.
Kişisel Markalaşma Nedir?
Kişisel markalaşma dış dünyaya kendinizi doğru tanıtabileceğiniz iletişim yöntemidir. Kişisel marka size ait özelliklerin insanlar üzerinde yarattığı etkidir. Profesyonel kimliğinizle ilgili oluşturduğunuz tüm algılar kişisel markadır.
Kişisel markalaşma kavramı günümüz dünyasına ait yeni bir trend gibi görünür. Tarihin eski dönemlerinde de kişisel markaların var olduğunu görürüz. Napolyon, Salvador Dali, Mimar Sinan da birer kişisel markadır.
Kişisel markalaşma kavramı 1980 90 yıllarında Sağlıklı yaşam kişisel gelişim olarak anlaşılıyordu.
Günümüzde kişisel markalaşma kavramı ürün tanıtımıyla benzeşiyor.
Adınızı Anlamlı Kılın.
Yapacağınız tüm çalışmalar kişisel markalaşma serüveninizin parçası olacak. Harcayacağınız emek bir anlam uğruna olmalı.
Önce ürününüzü, yani adınızı anlamlı kılın. İnsanlara sunacağınız bir şeyler olsun.
Kişisel markalaşma, bir tanıtım sürecidir. Başarılı bir reklam çalışmasıyla kalem sattığınızı düşünün. Herkeste satın alma isteği uyandıran rengarenk kalemler pazarladığınızı varsayalım.
Kampanyanızı yaptınız, ürün tüketiciye ulaştı ama kalemler yazmıyor. Tüketicinin önceliği kendine fayda sağlayan bir ürün almaktır. Ürün fayda sağlamıyorsa süreç başarısız olur.
Kişisel markalaşmanızı oluşturmak için kendinizi bir ürün gibi değerlendirmelisiniz.
Güçlü yönleriniz zayıf yanlarınız neler? Kendinizi sunmanın en güzel yolu nedir? Sorularının cevabı sizin kişisel markalaşmanız yönünde atacağınız ilk adımlar olacak.
İkinci olarak ne fayda sağlayacağınız konusunda yoğunlaşın.
Size ait özellikleri ürün gibi değerlendirin ve sunun.
Kendinizi fayda ölçüsüne göre değerlendirin. İnsanlara, dünyaya sağladığınız fayda ne. Sizin elde edeceğiniz fayda ne?
Kendinizden bahsediyorsanız dünyaya sunacağınız faydadan bahsetmelisiniz.
Bir Mesajınız Olsun.
Dijital dünya çok gelişti. Kişisel marka oluşturma sürecinde çok başarılı işler yapılıyor. Ancak genellikle ilk sorunun içi boş kalıyor. Alıcıya ulaştırılan mesaj ne?
Bu kısımda sizin kişisel birikiminiz önemli. Yeterince donanımlı mısınız? İnsanlar arasında fark yaratabiliyor musunuz? Bilgi birikiminiz yeterli mi? Uzman olduğunuz alan nedir? Sorularını olumlu cevaplıyorsanız alıcıya doğru mesajlar iletebilirsiniz. Eğer cevaplarınız yeterli değilse harekete geçin. Kendinizi geliştirin .Alıcıya bir fayda sunun. Fayda sunmak için de amacınızı belirleyin.
Kişisel markalaşma serüveninde amacınız ne? Yola koyulmadan önce amacınızı belirlemelisiniz.
- Gelirinizi artırmak,
- Manevi fayda sağlamak,
- Hem manevi hem maddi kazanç elde etmek,
Sizin amaçlarınız olabilir. Amaçlarınız doğrultusunda hikayenizi belirleyin. Markalar için hikaye anlatma sanatı yazımız size fikir verebilir.
Kişisel markalaşma serüveni bir süreçtir. Amaçlarınız doğrultusunda hedefinize ulaşırsınız. Kişisel marka olmak size belirli kazanımlar sunar.
Kişisel Markalaşma Size Ne Kazandırır?
Kişisel markalaşma size hedeflediğiniz ve hedeflemediğiniz faydalar sağlar.
1-Markanızı geliştirmek için güçlü ve zayıf yönlerinizi araştırırsınız. Araştırmalar kendinizi daha iyi tanımanızı sağlar. Fark etmediğiniz güçlü yönlerinizi keşfedersiniz.
2- Kişisel markalaşma yolunda hedef belirlersiniz
Hayatın koşturmacası sizi yaptığınız işin ardından sürükler. Hedef belirlemek daha az çabayla daha çok iş anlamına gelir. Rast gele sürüklenmez gereksiz enerji harcamazsınız.
3-Kendinizi daha iyi tanırsınız güçlü ve zayıf yönlerinizi fark edersiniz.
Bu sayede kendinize güveniniz artar. Neler yapabildiğinizi görürsünüz.
4- Kişisel markalaşma serüveni enerjinizi doğru kullanmayı öğretir.
İnsanlar enerjinin yoğun olduğu yerlere ve kişilere odaklanır. Odak noktası olmak talep edilmenizi sağlar.
5- Kişisel markalaşma doğru network kurmayı gerektirir.
Kişisel markalaşma sürecinde mecburen networkunuz genişler. Doğru network sayesinde talep edilen kişi olursunuz.
6- En önemlisi de olumlu yönde gelişirsiniz.
Markanızı korumak adına sürekli gelişim halinde olursunuz.
Kişisel Markalaşma Serüvenine Nasıl Başlarsınız.
Ev hanımı ya da ücretli çalışan olabilirsiniz. Ne iş yaptığınız önemli değil. Önemli olan, hayatta neyle var olduğunuz.
Kişisel markalaşma planınızı hayatın her alanında uygulayabilirsiniz. Yaptığınız işin özelliğine göre markalaşma stratejiniz basit ya da karmaşık olabilir. Kişisel markalaşma serüveni içinde ilerledikçe ihtiyaca göre stratejinizi geliştirebilirsiniz. Başlangıçta herkesin uyguladığı genel yöntemler işe yarar.
Kişisel markalaşma serüveni için aşağıdaki maddeleri gerçekleştirin.
1- Swot analizinizi çıkarın. Güçlü ve zayıf yönlerinizi bulun
2- Kişisel marka kimliğinizi oluşturun .
Kişisel marka bir kimlik tanımlamasıdır. Sahip olduklarınız, sizi siz yapan tüm kişisel değerler kişisel markanızı belirler. Markalaşma değer yaratma sürecidir. Yetenekleriniz, uzmanı olduğunuz konular, kişisel özelliklerinizin tamamı değer yaratma sürecinize dahil olur.
3-Marka isminizi ve logonuzu belirleyin.
4-Kişisel marka ögelerinizi belirleyin.
- Marka renkleriniz
- Yazı karakteriniz
- Unvanınız
- Sloganınız
- Eğer seminer veriyorsanız müziğiniz, kişisel marka kimliğinizi oluşturacak ögelerdir.
Şahsi özellikleriniz, becerileriniz, kişisel markanızı oluşturacak temel unsurları belirler. Her birini teker teker düşünün. Ulaştığınız sonuçlar üzerinde çalışın.
Kişisel markanızı oluşturan unsurlar şunlardır,
- Kişisel değerler
- Yönetim becerileri
- İletişim
- Kişisel farkındalık (zayıf ve güçlü yönleriniz)
- Kişilik
- Kişisel imaj
- Hedefler
- Fiziksel yapı.
Hangi özelliklerinizi ön plana çıkaracağınızı belirleyin. Uzmanlığınız, iletişim becerileriniz, dış görünüşünüz ya da hepsi hedefinizde olabilir.
Misyon Vizyon Ve İlkeler.
Kişisel markalaşma serüveni yolunda neler yapacağınıza karar verdiniz.
Şimdi misyonunuzu, vizyonunuzu, ilkelerinizi netleştirin.
1-Misyonunuzu üç güçlü soruyla belirleyin.
- Hayatta en çok ne yapmayı seviyorum?
- Yaptığım bu eylem kime ne sağlıyor?
- Yaptığım bu eylem beni hangi hedefe götürüyor?
Soruların cevabı sizin hayattaki misyonunuzu belirleyecek.
2-Vizyonunuzu belirleyin
Markalaşma sürecinde ne olacaksınız. Alanında uzman bir network marketingci, etsy’de yüzlerce ürün satan girişimci. Belki herkesin ulaşmak istediği bir kariyer danışmanı olmak istiyorsunuz.
Hayallerinizin gerçeğe dönüştüğü yolu vizyonunuz belirler.
3-İlkelerinizi belirleyin.
İnsanlar ilkelere saygı duyar. Tutarlılık her zaman güven verir. İnsan beyni bildiği tanıdığı bölgelerde kendini güvende hisseder. İlkeler size güvenirlik ve tutarlılık kazandırır. İlkeniz sözünüzde durmaksa hedef kitleniz bunu bilerek sizi tercih eder. İlkeleriniz samimiyet, sadakat, dürüstlük gibi kavramlar olabilir.
İlkelerinizi belirlerken kişisel özelliklerinizi düşünün. Kişiliğinize uyan kavramlar üzerinde yoğunlaşın.
Kişisel Markalaşma Serüveniniz Başlarken.
Ön hazırlıkları bitirip kararlar aldınız. Yolculuk planınızı belirlediniz. Şimdi Kişisel markalaşma serüveni yolunda birkaç adım atarak çalışmaya başlayın. Teoriyi pratiğe geçirin.
Misyonunuzu ve vizyonunuzu bir kâğıda yazın. Görebileceğiniz bir yerde bulundurun. Her gün okuyarak bilinçaltınızın benimsemesini sağlayın.
Kişisel ilkeleriniz üzerinde çalışın. Gerekirse eklemeler ya da eksiltmeler yapın.
Markalaşma yolunda görünür olma vakti.
Bir adım daha atın.
Toplumun sizi fark etmesini sağlayarak kişisel markalaşma serüveninizi başlatırsınız. Bu süreçte insanların sizden bahsetmesini beklemezsiniz. Siz insanlara kendinizi anlatırsınız. İnsanların dikkatini çekerek işe başlayın.
Sosyal medya hesapları açın. Misyonunuz ve vizyonunuz doğrultusunda paylaşımlar yapın. İnsanlarla etkileşime geçin.
Sosyal medya profillerinizi amacınıza uygun düzenleyin.
Son olarak web sitenizi ve blog sayfanızı hazırlayın. Misyonunuzu, vizyonunuzu ve ilkelerinizi sayfanıza ekleyin.
Hedefleriniz ise size özel kalmalı.
Kısa Kısa.
Kişisel markalaşma ayrıntılı çalışmayı gerektirir. Emek ister ve uzun vadeli bir süreçtir.
Kişisel markalaşma size özgürlük alanı tanır.
Marka konumlandırmanızı doğru yaparsanız kişisel marka adı altında farklı işler yapabilirsiniz. Tek bir alanla kısıtlanmazsınız.
Kişisel marka uzun ömürlüdür. Sabancı markasını düşünün. Vefatından sonra bile kişisel markası hala para kazandırıyor.
Bizler dijital kadınlar olarak markalaşma eğitimlerimizi aldık. Kişisel marka oluştururken ihtiyaç duyacağımız canva ,grafik tasarım, fikir tasarımı gibi eğitimlerimizi tamamladık. Bir çoğumuz logosunu hazırladı. Marka renklerini belirledi. Kişisel marka olma yolunda emin adımlarla ilerleyen arkadaşlarımız var.
Kişisel markanızı yardım almadan oluşturmak , kişisel markalaşma serüveninizi başlatmak istiyorsanız eğitimlerimize göz atın. İhtiyacınız olan birçok eğitimi Dijital Kadınlar Platformu‘nda bulabilirsiniz.
İlham olması adına Betul Mardin’in Tedex konuşmasını da izlemenizi öneririm.