Ürün açıklaması yazmak ürününüzü sattırır. İyi bir ürün açıklaması seo kurallarına uyarak yazılır. Yazımızda ürün açıklaması nasıl yazılır, seo kuralları nelerdir sorularını cevaplayacağız.
SEO UYUMLU İÇERİK NEDİR?
Merhaba dijital kadın. Seni duyuyorum. “Birbirinden güzel elemeği ürünler üretiyorum ama satış yapamıyorum,” diyorsun.
Piyasada iyi satışlar yapan birçok kadın üretici var. Onların sırrı nedir, satış rakamlarını nasıl yükseltiyorlar?
Diğer üreticiler sizden çok farklı değiller. Ürünlerine güveniyor, uymaları gereken kuralları hayata geçiriyorlar. Geliştirdikleri davranışların sonucunu satış olarak alıyorlar.
E-ticaretin belirli temel kuralları var. Bu kuralların başında müşteriyi ikna etmek geliyor. Siz müşteriye neden ürününüze ihtiyacı olduğunu anlatın, satışı ürün yapar.
İyi bir ürün tanıtımı müşteriyi satın almaya teşvik eder.
Ürün tanıtımlarınızı doğru yapmanız organik müşteri trafiğini kendine çeker. Yazacağınız seo uyumlu içerikler, müşteriyle aranızda köprü oluşturur.
Seo, Search Engine Optimization sözcüğünün kısaltmasıdır. Arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. Seo sayesinde içerikleriniz Google için anlam kazanır.
SEO UYUMLU İÇERİK
Seo uyumlu içerik yazmak, Google’ın anlayacağı dilden konuşmaktır.
İnternet üzerinden yayınladığınız tüm metinler arama motorları tarafından algılanıyor. Arama motorları, önemli bulduğu metinleri arama sonuçlarının ilk sıralarına yerleştiriyor.
Her gün milyarlarca sözcük arama motorlarında sorgulanıyor. Dünyada en çok kullanılan arama motoru uygulaması Google. Ürünlerinizin geniş kitlelere ulaşması için Google ile iyi anlaşmanız gerekiyor. Çünkü seo kurallarını o belirliyor.
Ürünlerinizin aramalarda üst sıraya yerleşmesi, çok sayıda müşteriye ulaşmanız anlamına gelir.
Google yapay zekâ mantığıyla çalışır. Yazdığınız metinleri, başlıklar, anahtar sözcükler ve yardımıyla algılar.
Google’ın çalışma mantığını kilit mekanizmasına benzetebiliriz. Anahtarınızın dişleri kilide uyarsa ‘klik’, açılma sesini duyarsınız. Bu ses sizin için, geniş bir müşteri kitlesi anlamına gelir.
Doğru yazılmış seo uyumlu bir içerik, Google ile doğru iletişim kurar.
Özel üretim yapan dijital kadınlar ortak bir şikâyeti dile getiriyor. Satış yapamıyorum!
Satış yapmak için önce müşteriye ulaşın.
Dijital ortamda müşteriye ulaşmanın birçok yolu bulunuyor. Müşteriyle buluşmanın ilk adımı ürünü doğru tanıtmaktan geçiyor.
E-ticaret sayfalarında ürün tanıtımı kısmı size açık olur. Ürün açıklaması kısmına ürününüzü anlatan bir metin yazmanız beklenir. Ürününüzü ne kadar doğru ve iyi tanıtırsanız, müşteri kazanmanız o kadar kolaylaşır.
ÜRÜN TANITIM YAZISI NASIL YAZILIR?
Ürün tanıtım yazısı yazarken iki açıdan düşünün:
- İçerik yazısının şekli
- İçerik yazısının anlamı
Yazının şeklini seo kuralları doğrultusunda, anlamını da pazarlama kuralları çerçevesinde kurgulayın.
Seo uyumlu içerik metni üretmenin belli başlı kuralları var. Ürün tanıtımını doğru yazmak istiyorum diyorsanız, okumaya devam edin.
SEO UYUMLU İÇERİK NASIL YAZILIR?
Seo uyumlu ürün açıklaması yazmak bazı teknik bilgiler gerektirir.
1-Metninize başlık atın çünkü Google bu başlıkları algılar.
Başlık büyüklüğü H ile ifade edilir. H1, H2,H3 şeklinde büyükten küçüğe doğru sıralanır.
Metninizin ana başlığını H1 büyüklüğünde atabilirsiniz. Alt başlıkları ihtiyacınıza göre sırasıyla H2, H3 şeklinde sıralayabilirsiniz.
Başlık büyüklüğü seçimini Word sayfasının giriş seçeneğinde, stiller kısmında bulabilirsiniz.
Başlığınız en fazla 60 karakter olmalıdır.
2- Eğer sayfa izin veriyorsa 300 kelimelik bir metin hazırlayın.
Google’da görünür olmak için 300 kelimelik bir yazı hazırlamanız önemli. Böylece tanıtımınız hem görünür hale gelir, hem de ürününüzü yeterince açıklama imkanı bulursunuz.
3-Anahtar sözcük kullanın.
Seo uyumlu metin yazmanın önemli kurallarından biri doğru anahtar sözcük bulmaktır.
Google’da algılanma sayısı yüksek bazı sözcükler ve sözcük grupları vardır. Anahtar sözcük adı verilen bu kelimeler, arama sonuçlarını bulmayı sağlar.
Arama motorları, sayfaları anahtar sözcükler aracılığıyla bulur ve eşleştirir. Anahtar sözcükleri Keywordtool.io, Topics by Seomonitor gibi arama araçlarından yararlanarak bulabilirsiniz.
4-Meta description
Google arama sonuçlarında web yazınızın kısa bir özetini sağlar. Arama sonuçlarında yazınızı tanıtan kısımdır. İyi yazılmış bir meta description , Google sıralamasında görünür olmanızı sağlar. Meta description yazıları 50 -160 karakterden oluşur.
Ürün açıklamalarında 100 karakterlik bir meta description yazmanız yeterli olur.
İlk 100 karakteri yazarken;
- Ürününüzü en kısa ve en iyi şekilde açıklayın.
- Açıklamanızı yaparken anahtar kelimelerinizi kullanın.
Unutmayın giriş kısmında yazdığınız paragraf, arama sayfasında sizin reklamınızı yapacak.
5- %2 kuralını uygulayın
Ürününüzü tanıtmak için bir anahtar sözcük seçtiniz. Bu sözcüğü nasıl, ne kadar, nerede kullanacaksınız?
NEREDE: Anahtar sözcükler, metinde anlamına uygun yerlerde, olduğu gibi kullanılır. Anahtar sözcüklerinizi paragraflarda eşit sayıda kullanmaya çalışın.
NASIL: Metnin anlamını koruyacak şekilde, anahtar sözcüklerinizi değiştirmeden kullanın. Anahtar sözcüklerin sonlarına ek getirmek ya da bu kelimelerle tamlama oluşturmak seo uyumunu bozar.
NE KADAR: Anahtar sözcükleri 100 kelimede 2 tane olarak kullanabilirsiniz. Her zaman bu sayıyı tutturmanız mümkün olmayabilir. Zaten tam %2 kullanırsanız Google sizi spam olarak algılayabilir.
6- Anahtar sözcükleri metninize eşit dağıtın
300 sözcüklü bir tanıtım yazısında farz edelim 6 sözcük kullanacaksınız. Bu sözcüklerin hepsini son paragrafta kullanmak hata olur. Anahtar sözcükler paragraflarda eşit sayıda kullanılır.
7-Uzun kuyruklu anahtar sözcükler kullanın
Uzun kuyruklu anahtar sözcük, sözcük grupları ya da tamlama olarak kullanılan anahtar sözcüktür. Her bir uzun kuyruklu anahtar sözcükten yalnız bir tane kullanılır. Anahtar sözcük ararken seçeceğiniz birkaç tane uzun kuyruklu anahtar sözcük işinizi kolaylaştırır. Diyelim ki anahtar sözcüğünüz amigurumi, kuyruklu anahtar sözcüğünüz de amigurumi bebek yapımı olabilir.
ÜRÜN AÇIKLAMASI YAPARKEN NELERE DİKKAT EDİLİR?
Ürün açıklaması yaparken müşterinizin bakış açısıyla düşünün. Ben olsam bu ürünü alır mıydım? Bu ürünü alırsam hangi özelliği için alırdım? Sorularını cevaplamaya çalışın.
İçerik yazınız ürünü anlatıyor mu?
- Ürünün hangi yaş aralığı için uygun olduğunu,
- Nasıl kullanılacağını,
- Ürünü benzerlerinden ayıran özelliklerin neler olduğunu,
- Ürünün kullanıcıya ne fayda sağlayacağını,
- Ürününüzün dokusu nasıl, nasıl hissettirir?
- Bakım şartları nelerdir?
- Emsallerinden farkı ne?
- Teknik özellikleri neler?
- Ürün bozulursa tamir garantisi veriyor musunuz?
Anlatın.
Metniniz ilk bakışta dikkat çekiyor mu?
İnternet kullanıcıları metinleri göz gezdirme yoluyla inceler.
Göze takılan bir metin yapısı kullanırsanız okunma oranınız yükselir. Metninizin göze takılması için ,
- Alt başlıklar,
- Maddeler,
- Uygun büyüklükte okunaklı bir yazı tipi,
- Sayfanız uygunsa metnin içinde görseller,
Kullanın.
Metninizi yazarken müşterinin psikolojisini düşünün.
Para harcamak insanlarda suçluluk psikolojisi oluşturur. Suçluluk duygusu, son anda sepette bırakılmış ürün anlamına gelir.
Müşterinin satın alma davranışını teşvik etmek sizin elinizde. İnsanlara ödediği bedeli değil kazanacağı faydayı düşündürün. Müşterinize yapacağı alışverişin heves değil ihtiyaç olduğunu anlatabilirsiniz.
- Ürüne ulaşacak kadar özel olduğunu,
- Neden ürünü alması gerektiğini
- Ürünü aldığında yaşayacağı mutluluğu,
Doğru ifadelerle anlatın.
Müşteriyi Harekete geçirici cümleler kullanın.
Metnin sonunda müşteriyi son bir teşvikle satın almaya yöneltebilirsiniz. Call to action , yani harekete geçirme cümleleri kullanın. Harekete geçirme cümleleri, satın alma davranışını tetikleyici cümlelerdir. Harekete geçirme cümleleri yazarken hemen al, satın al gibi kalıplar alıcıyı sizden uzaklaştırır. Siz, müşterinin ürünü zaten alacağını düşünerek hareket edin.
- Size özel,
- Bize ulaşın,
- %20 indirim ,
- Şimdi alırsanız ücretsiz kargo,
- Fırsatı kaçırmayın, gibi ifadeler kullanabilir, kendinize uygun örnekler üretebilirsiniz.
Dijital pazaryerlerinde ya da kendi e ticaret sitenizde fark yaratmak sizin elinizde.
Müşteriniz sanal ortamda ürününüzü deneyimleyemiyor. Siz müşterinizin aklına takılacak her soruyu önceden tahmin ederek açıklayabilirsiniz. Özenle yazacağınız ürün içerikleri hem size hem müşteriye yardımcı olur.
Peki ürün açıklamalarını doğru yazmak sizce yeterli mi?
Ürün fotoğrafçılığı, piyasa analizi, rakip takibi gibi birçok unsur e- ticaretin bir parçası.
Eğer e-ticaret yapıyor ve yardıma ihtiyaç duyuyorsanız Dijital Kadınlar Platformu olarak buradayız.
E-ticaret eğitimlerimizle, birbirinden tatlı kız kardeşler olarak yolumuza devam ediyoruz.
Aramızda olmak ister misiniz?
Çok güzel bı bilig olmuş elinize yüreğinize sağlık Meltem hanım dijital kadınlar platformunda olduğum ve kızkardeşler topluluğunda olduğum için el emeği üretici olarak çok mutluyum çok değerli eğitimlerle ve çok değerli kizkardeslerle kesişti yolum🙏👋👍
Dijital Kadınlar adına teşekkür ediyorum. Dijital Kadınlar Platformu bir okul, bizler de birbirimize destek olan devre arkadaşlarıyız. Duygularımız karşılıklı…
Tebrikler Meltem Hanım, çok güzel açıklamalar ve püf noktaları paylaşmışsınız. Siz doğru yolu göstermişsiniz, bizim uygulama performansınıza kalıyor gerisi teşekkürler.
Dijital Kadınlar adına teşekkür ederim. Dijital Kadınlar Platformunda beraber gelişecek ve ilerleyeceğiz.
Sevgiler
Çok bilgilendirici olmuş . Devamını bekliyoruz.
Dijital Kadınlar adına teşekkür ediyorum. Birlikte gelişip ilerliyoruz.